In de groep zijn we al geruime tijd bezig om op een levende manier, vanuit de belevenissen en ervaringen van kinderen, taalopdrachten aan te bieden.
U heeft vast al een kaart via de post ontvangen, een ijsbloem met een ijsverhaal erbij of een prachtig vormgegeven verhaal over carnaval gelezen. We letten op de inhoud van de gemaakte tekst, bespreken dit door met het kind en behandelen spelling die van belang is bij het maken van teksten.
De kinderen zijn enorm enthousiast en vragen aan het einde van de week al wat er maandag voor opdracht zal zijn.
Deze week hebben de kinderen zichzelf beschreven wat zij kunnen bieden (kwaliteit/talent) voor anderen in een tafelgroepje of wat ze juist nog graag willen leren. Daarna hebben ze een tafel geknutseld en zijn ze zelf groepjes gaan indelen. Op de foto is te zien hoe de indeling eruit ziet. Morgen (dinsdag 6 maart) gaan de kinderen de tafeltjes zelf verschuiven.
Het was een prachtig om te zien en te horen hoe de kinderen met elkaar in gesprek waren, wat hun eigen standpunt was en wat ze van elkaar verwachten.
Benieuwd of de indeling zo zal blijven....
Groetjes juf Karin
Geen opmerkingen:
Een reactie posten